• تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اسفند 1401 - 21:12
  • کد خبر : 54
  • چاپ خبر
حجت الاسلام فرحزاد، خبر استان قم، عید نوروز، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
حجت‌الاسلام فرحزاد:

«احسن الحال» در سایه اعمال حسنه محقق می‌شود

کارشناس مذهبی رسانه ملی، ایام نوروز را فرصت خوبی برای کنار گذاشتن کینه‌ها و آماده‌شدن برای ماه مهمانی خدا دانست و گفت: برقراری صله رحم یک امر واجب است چرا که تحول معنوی و «احسن الحال» در سایه اعمال حسنه محقق می‌شود.   به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد قبل از نماز

کارشناس مذهبی رسانه ملی، ایام نوروز را فرصت خوبی برای کنار گذاشتن کینه‌ها و آماده‌شدن برای ماه مهمانی خدا دانست و گفت: برقراری صله رحم یک امر واجب است چرا که تحول معنوی و «احسن الحال» در سایه اعمال حسنه محقق می‌شود.

 

به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد قبل از نماز ظهر و عصر امروز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در محفل معارفی حرم بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس روایت، ذکر شریف صلوات قلب، جان و روح انسان را نورانی خواهد کرد و هر کسی که نور داشته باشد وارد بهشت خواهد شد.

 حجت الاسلام فرحزاد افزود: یکی از ادعیه بسیار زیبا، دعایی است که موقع تحویل سال خوانده می شود و همه ساله آن را تکرار می‌کنیم اگر چه کوتاه است اما محتوای بسیار زیبایی دارد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بر اساس محتوای این دعا تمام تحولات درونی و بیرونی انسان با قدرت خداوند محقق می‌شود و همیشه انسان مؤمن از خداوند درخواست تحول معنوی دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر خداوند عنایت ویژه به انسان نداشته باشد انسان شکست خواهد خورد و نمی تواند مسیر هدایت و کمال را طی کند به همین خاطر انسان باید خود و خانواده اش را به خداوند بسپارد.

فرحزاد یادآور شد: لازم است انسان در سال جدید کینه‌ها را از دل خود دور بریزیم چراکه انباشته کردن کینه‌ها توسط شیطان انجام می‌شود سال جدید هم که با آغاز ماه مبارک رمضان مقارن شده است، فرصت خوبی است تا با کنارگذاشتن کینه‌ها خود را آماده مهمانی خدا کنیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مردم در همه میدان‌های انقلاب حضور مطلوبی در صحنه داشته‌اند، افزود: گرانی‌های امسال مردم را به سختی انداخته است درحالی که باید اقتصاد و معیشت را مدیرت و از اسراف خودداری کرد.

وی اظهار داشت: بهترین کار این است که امام زمان(عج) از دست ما راضی باشد و از خطاهای خود توبه نماییم و اگر خدای ناکرده با اقوام و دوستان اختلافی داریم آشتی نماییم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: برقراری صله رحم یک امر واجب است چرا که تحول معنوی و «احسن الحال» در سایه اعمال حسنه محقق می‌شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.