• تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 9:31
  • کد خبر : 624
  • چاپ خبر
گرد و غبار در قم، خبر استان قم، خبر قم، اخبار قم

هوای قم در وضعیت ناسالم قرار دارد

مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره با افزایش گردوغبار در این استان با شروع روزهای گرم سال، گفت: در روزهای گذشته با وزش بادهای شرقی و جنوبی، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار گرفته‌است، البته آلودگی هوا در برخی ساعات کاهش‌یافته و در برخی ساعات به اوج می‌رسد. به گزارش خبر استان قم، محمدحسین بازگیر

مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره با افزایش گردوغبار در این استان با شروع روزهای گرم سال، گفت: در روزهای گذشته با وزش بادهای شرقی و جنوبی، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار گرفته‌است، البته آلودگی هوا در برخی ساعات کاهش‌یافته و در برخی ساعات به اوج می‌رسد.

به گزارش خبر استان قم، محمدحسین بازگیر گفت : امروز نیز با توجه‌به داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر قم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته‌است و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان، مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد هجوم گردوغبار از سمت استان‌های اصفهان و سمنان بوده‌ایم و این استان‌ها باید به وضعیت این کانون‌ها رسیدگی کنند، اظهارکرد: بارندگی‌های فصل بهار، تا حدودی کانون‌های گردوغبار استان قم را بهبود بخشیده‌است، اما همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا امروز هوای شهر قم ۷۷ روز در وضعیت پاک و قابل قبول بوده و ۲۸ روز در وضعیت ناسالم قرار داشته‌است و باید تلاش کنیم مصوبات ملی در رابطه با دریاچه نمک و بحران گرد و غبار در استان قم را هرچه سریع‌تر اجرایی نماییم.

بازگیر در پایان وجود برخی واحدهای صنفی و صنعتی تشدیدکننده گرد و غبار در پیرامون شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: به طور نمونه حدود یک‌هزار واحد کانی غیرفلزی شامل تولید آجر، گچ، آهک، سنگ بری و غیره در محور جاده قدیم کاشان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها به صورت سنتی فعالیت کرده و فاقد سیستم کنترل آلودگی هوا هستند./ خبر استان قم

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.