• تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 15:46
  • کد خبر : 186
  • چاپ خبر
تولیت آستان قدس رضوی، خبر استان قم، خبر قم
تولیت آستان قدس رضوی:‌

آستان‌های مقدس بهترین مکان برای جهاد تبیین است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور بهترین فرصت و مکان برای جهاد تبیین، با استفاده از ادبیات خوب، قانع کننده و مورد پذیرش مردم است. به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی روز شنبه در اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در سالن جلسه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور بهترین فرصت و مکان برای جهاد تبیین، با استفاده از ادبیات خوب، قانع کننده و مورد پذیرش مردم است.

به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی روز شنبه در اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در سالن جلسه‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم با بیان اینکه این مکان‌های مقدس فرصت بی‌بدیل و بی‌نظیری را در اختیار ما قرار داده است افزود: این مکان‌ها به لحاظ آمادگی مردم برای شنیدن سخنان حیات بخش و احادیث امامان معصوم‌(ع) و تفسیر آیه‌های قرآن مجید حائز اهمیت هستند.

وی ادامه داد: نیازی به مقدمه چینی برای آمادگی مردم نیست، چون آنها آماده هستند، و این از برکت‌های مکان‌های زیارتی شریف می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های خوب، صحیح ، علمی، کارشناسانه و بهره‌گیری از دانشمندان و پیشنهادهای گوناگون از این ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی فرهنگ و فضیلت‌های اخلاقی و تربیت صحیح دینی مردم استفاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین یادآور شد: هدف از برگزاری این جلسه‌ها این است که موضوع‌های مختلف راجع زیارت در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌ها مورد بررسی قرار گیرد، تا حداکثر بهره‌برداری را از این مکان‌های مقدس داشته باشیم.

مروی گفت: در این زمینه کارهای زیادی شده، اما کم کاری نیز کم نبوده‌است.

وی با ذکر این نکته که مردم حق را می‌پذیرند گفت: امروز جهاد تبیین به نوعی همان محاسن کلام اهل بیت‌(ع) است، باید این شعار الهی را در فضای کشور گسترش دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی دربخشی از سخنان خود ضرورت کمک‌های دولت‌ها به آستان‌ها و بقاع متبرک کشور را مورد توجه قرار داد و در عین حال بیان داشت: این حرم‌ها و اعتاب مقدس، دولتی نیستند، نباید هم دولتی شوند.

مروی اظهار کرد: نذرها و موقوفه‌های مردمی یک ثروت لایزال است، و آستان‌های مقدس باید از این طریق اداره شوند.

تولیت آستان قدس تاکید کرد: بهترین فضا برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و مداوای این درد، حرم‌های مطهر است.

وی بیان کرد: کارهای فرهنگی بسیار جالبی در این حرم‌ها و اعتاب مقدس صورت می‌گیرد، که باید دولت‌ها از آنهاحمایت کنند، چرا بخشی از بودجه‌های آسیب‌ها اجتماعی به اعتاب مقدسه اختصاص پیدا نمی‌کند؟ که بسترهای مناسب و اثرگذارترین راه را در این مکان‌ها به وجود بیاوریم.

وی در بخش پایانی سخنان بیان کرد: این موضوع را باید در سند ملی زیارت که رئیس جمهوری نیز اهتمام قابل تحسینی داشته است، ببینیم و از کمک‌های دولتی بی‌بهره نباشیم تا بتوانیم رسالت سنگین، حساس و بی‌بدیل و بی‌نظیر خود را به نحو احسن انجام بدهیم.

در آستانه دهه فرخنده و مبارک کرامت، ششمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور با حضور تولیت‌های آستان‌های قدس رضوی، حضرت معصومه‌(س)، عبدالعظیم حسنی، احمدبن‌موسی، مسجد جمکران همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.