• تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1402 - 15:49
  • کد خبر : 85
  • چاپ خبر
امام جمعه قم، سخنان رهبری، خبر استان قم، خبر قم، ایران ضد ضربه است
امام جمعه قم گفت:

ایران ضد ضربه و شکست ناپذیر است

امام جمعه قم گفت: جان کلام رهبری این است که ایران قوی با استحکام درونی و روحیه استقلال خواهی و استعدادهای سرشار و ظرفیت‌های مادی و معنوی در برابر توطئه‌های کینه توز، ضد ضربه و شکست ناپذیر است.   به گزارش خبر استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه قم در

امام جمعه قم گفت: جان کلام رهبری این است که ایران قوی با استحکام درونی و روحیه استقلال خواهی و استعدادهای سرشار و ظرفیت‌های مادی و معنوی در برابر توطئه‌های کینه توز، ضد ضربه و شکست ناپذیر است.

 

به گزارش خبر استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نخستین خطبه‌های نماز جمعه قم در سال جدید در مصلای قدس این شهر افزود: پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی در نخستین روز سال شاهد بیانات راه‌گشا و تحلیل جامع رهبری معظم انقلاب اسلامی در مورد تحول و چشم‌انداز امید بخش و الهام‌آفرین ایران قوی بودیم.

وی افزود: همه مردم ایران به‌ویژه جوانان را سفارش می‌کنیم که به تجزیه و تحلیل بیانات ایشان و استخراج نکته‌های کلیدی که به مثابه چراغ راه است، کوشش کنند.

وی ادامه داد: نخبگان و فرزانگان ابعاد این سخنان تاریخی را بر اساس جهاد تبیین برای اقشار گوناگون مردم روشن نمایند، افکار عمومی باید با حقایق و واقعیت‌های پیشرفت و چگونگی برون رفت از مشکل‌های اقتصادی آگاه شود.

خطیب قم همچنین تاکید کرد: بسیج رسانه‌ای به‌ویژه فضای مجازی با بهره‌مندی از جلوه‌های زیبای هنری در تبیین این سخنان تاریخی ضرورت دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: جان کلام رهبری این است که ایران قوی با استحکام درونی و روحیه استقلال خواهی و استعدادهای سرشار و ظرفیت‌های مادی و معنوی در برابر توطئه‌های کینه توز، ضد ضربه و شکست ناپذیر است.

وی در ادامه گفت:‌ مقام معظم رهبری نعمت بی‌بدیل برای کشور هستند، اگر دولت و مسئولان بتوانند، رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه را عملیاتی کنند، به یقین هم تورم مهار و هم کشور به رشد اقتصادی هشت درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد:‌ ملت ایران توانست برغم شدیدترین فشارهای اقتصادی در حوزه علم و فن‌آوری در بخش هسته‌ای، هوافضا و سایر بخش‌ها پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته باشد، و در این راستا سال گذشته درخصوص زیرساخت‌های کشور شاهد رویدادهای بزرگی بوده‌ایم.

سعیدی تاکید کرد: در حوزه روابط خارجی با اینکه دشمنان درصدد انزوای ایران بودند، اما با تقویت رابطه با آسیا و همسایگان و طراحی ارتباط قوی با آفریقا و آمریکای لاتین به کوری چشم دشمنان طراحی انزوای ایران در عرصه دیپلماسی هم شکست خورد، این نشانه استحکام زیرساختی ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، تقویت بخش خصوصی، عبور از دلار و گره نزدن معیشت مردم به دلار، اجرایی نمودن سیاست‌های اقتصادی اصل ۴۴، عبور از وابستگی اقتصادی و صادرات نفت خام، توصیه‌های راهبردی و عملیاتی است که همت دولتمردان و مسئولان اقتصادی را طلب می‌کند.

امام جمعه قم گفت: اعلام می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ حرکت به سمت حل مشکل‌های اقتصادی کشور و مردم باید بدون کوتاهی محقق شود.

سعیدی افزود: تبدیل فرهنگ مصرف‌گرایی به فرهنگ تولید، پرهیز از اسراف در بخش‌های گوناگون به‌ویژه در حامل‌های انرژی ، آب و نان، همچنین فرهنگ استفاده از کالای مرغوب داخلی در مقابل تولیدات خارجی ،فرهنگ امید و کار و تلاش فزاینده و پوپایی و نشاط جوانان و پرهیز از تجمل‌گرایی افراطی قابل تحقق است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان سرسخت و کینه توز خود یعنی آمریکا و صهیونیسم با مقاومت و ایستادگی تا تحقق آرمان‌های امام و شهیدان به پیش می‌رود و همه بدانند که نظام اسلامی از اهداف خود هرگز قدمی عقب نخواهد گذاشت.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه نظام‌اسلامی در برابر دشمنان کینه توز خود با مقاومت و ایستادگی تا تحقق آرمان‌های امام و شهیدان به پیش می‌رود ،گفت: دیپلماسی همسایگی هرگز به معنای تنازل از حمایت از جبهه مقاومت اسلامی نمی‌باشد.

وی یادآور شد: دشمنان و بدخواهان نظام‌اسلامی با ترفندها و همه امکانات خود دنبال هدفی بودند، که عبارت از عبور از ارزش‌های اسلامی و اسیر کردن کشور به دست یک حکومت وابسته به استکبار، چه حکومت فردی و چه حکومت به ظاهر دموکراسی غربی که مبتنی بر دروغ و فریب است.

وی گفت: هدف آن است که نوکرانی به نام دگرگونی با فریب افکار عمومی سرکار بیایند، که مزدور بیگانگان باشند و ایران را به تاراج ببرند و تاریکی و تباهی را بر این کشور عزیز مستولی کنند، ولی دشمنان و مزدوران داخلی آنها بدانند که به فضل‌الهی این خواب پریشانشان هرگز تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه قم اظهار کرد: تحول در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی تبدیل نقاط ضعف به قوت بر پایه اعتماد به نفس ملی و هوشیاری مردم و دشمن‌شناسی آنان است، این کار اگر چه که دشوار، سنگین و زمان‌بر است، اما ملت ایران با روحیه جبهه‌ای و دفاع مقدس ثابت کرده که می‌تواند، با عزم و اراده، وحدت کلمه و همت و روحیه استقلال خواهی و شجاعت این تحول را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که پنجره جمعیتی باز است، بستر برای رشد فزاینده اقتصادی و عبور از مشکل‌های فراروی و تبدیل ایران به یک کشور پیشرفته در همه زمینه‌ها فراهم است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در محفل اُنس با قرآن یادآور شد: معظم له تلاوت قرآن کریم با ترجمه و تفسیر آیه‌ها را برای انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی به مستمعان و اثرگذاری بر آنها ضروری دانستند، و متخصصان و فعالان قرآنی را نیز به تلاش برای یافتن شیوه‌های این مساله مهم فراخواندند.

وی بیان کرد: در همین محفل قرآنی فرمودند که باید همه مساجد به پایگاه‌های رواج تلاوت و استماع قرآن و ارائه تفسیر آیه‌های الهی تبدیل شوند./ خبر استان قم

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.