• تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 15:39
  • کد خبر : 371
  • چاپ خبر
آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی(ره)، خبر استان قم، بزرگدااشت، خبر قم، اخبار قم، سمیه ایرانی

۴۰ مقاله ارسالی به همایش بزرگداشت آیت الله ناصری دولت‌آبادی تایید شد

 دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی(ره) با اشاره به ارسال ۷۰ مقاله پژوهشی به دبیرخانه این همایش گفت: ۴۰ مقاله مورد تایید و پذیرش هیات داوران قرار گرفته، که در روزهای این همایش در شهرهای اصفهان و قم ارائه خواهد شد. به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام سید محمدمسعود معصومی لاری روز سه‌شنبه

 دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت آبادی(ره) با اشاره به ارسال ۷۰ مقاله پژوهشی به دبیرخانه این همایش گفت: ۴۰ مقاله مورد تایید و پذیرش هیات داوران قرار گرفته، که در روزهای این همایش در شهرهای اصفهان و قم ارائه خواهد شد.

به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام سید محمدمسعود معصومی لاری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همایش سالک الی‌ الله به منظور گسترش مباحث اخلاقی و تربیتی مبتنی بر اندیشه‌ها و سیره مرحوم آیت الله ناصری دولت‌آبادی از سوی محققان و پژوهشگران بیش از ۲۷ مرکز حوزوی و دانشگاهی برنامه‌ریزی شده‌است.

وی با اشاره به ارسال ۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۰ مقاله واجد ویژگی‌های علمی تشخیص داده شده که شاهد ارائه بخشی از این مقاله‌ها در جریان برگزاری همایش خواهیم بود.

معصومی‌لاری در ادامه با بیان اینکه تعدادی از مقاله‌ها در قالب فراخوان و بخشی دیگر نیز به صورت سفارشی توسط نخبگان و در محورهای اخلاقی، تربیتی و مهدوی تهیه شده بیان داشت: این همایش از نمایه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موسوم به آی.اس.آی برخوردار می‌باشد و در عالیترین سطح پژوهشی قرار دارد.

۴۰ مقاله ارسالی به همایش بزرگداشت آیت الله ناصری دولت‌آبادی تایید شد

دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله ناصری همچنین در بخشی سخنان برگزاری ۲۲ پیش همایش در شهرهای مشهد، اصفهان، قم و تبریز را مورد توجه قرار داد و گفت: هر کدام از این پیش‌همایش‌ها اهداف این همایش را تبیین، و تمهیدهای لازم را از جهت علمی به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه کلیه مطالب مربوط به این پیش‌همایش‌ها در سایت همایش به نشانی
www.hamayesh_naseri.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است گفت: علاوه بر این پیش‌ همایش‌ها، ۲ همایش نیز در شهرهای مشهد و تهران به همت حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و جماعات و انجمن آثار مفاخر فرهنگی برگزار شد.

معصومی‌لاری تدوین ۱۵ اثر در رابطه با آیت الله ناصری را از جمله اقدام‌های علمی این همایش برشمرد و گفت: این آثار با عناوین گوناگونی مانند کتاب سخن دوست، رسم بندگی، آب حیات، در امتداد نور، شرح زیارت جامع کبیره، در محضر قرآن، مجالس ناصری و داستان‌های ناصری است، که عمدتا در محورهای اخلاقی، تربیتی و مهدوی تنظیم شده
است.

دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله ناصری همچنین این شخصیت برجسته را عالمی مردمی و اجتماعی توصیف کرد و افرود: عمده آثار این عالم بزرگوار در چارچوب تفسیر قرآن کریم، شان نزول و منزلت ادعیه و مباحث اخلاقی و مهدوی است که محققان تراز اول به صورت کتاب درآورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آثار این مدرس اخلاق مشتمل بر تصویر، صوت و نوشتار به صورت نرم‌افزار در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در شهرهای اصفهان و قم گفت: این همایش در روزهای ششم و سیزدهم مهرماه به ترتیب در اصفهان و قم برگزار خواهد شد.

معصومی‌لاری با بیان اینکه زمان شروع و همچنین مکان برگزاری همایش در قم را به مخاطبان اعلام خواهیم کرد یادآور شد: آیت‌الله علیرضا اعرافی از جمله سخنرانان این همایش است، و پیام مراجع تقلید را نیز خواهیم داشت.

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، سال ۱۳۰۹ ‏هجری شمسی در شهر دولت‌‏آباد بُرخوار در ۱۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان در خانواده‌‏ای مذهبی به دنیا آمد.

وی به‌عنوان استاد برجسته اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین این شهر به ترویج اسلام و معرفی امام زمان(عج) مشغول بود.

آیت‌الله ناصری چهارم شهریورماه جاری در ۹۲ سالگی به علت کهولت سن در یکی از مراکز درمانی اصفهان دعوت حق را لبیک گفت، و پیکرش در گلستان شهیدان این شهر به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.