• تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 15:25
  • کد خبر : 360
  • چاپ خبر
اصول بهداشتی در دامشهر قم، خبر استان قم، خبر قم، سمیه ایرانی
مدیرکل دامپزشکی قم:

رعایت اصول بهداشتی در مجتمع‌های دامشهر و لبن قم مناسب نیست

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در مجتمع‌های دامشهر و لبن مناسب نیست که این می‌تواند باعث متضرر شدن دامدار شود. به گزارش خبر استان قم، حسن توحیدی گفت: تراکم بالا، نزدیکی واحدهای دامی به یکدیگر، دپوی نامناسب کود و فضولات حیوانی، تردد افراد غیرمرتبط با پرورش در مجتمع‌ها، تغییر کاربری‌های غیرمجاز،

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در مجتمع‌های دامشهر و لبن مناسب نیست که این می‌تواند باعث متضرر شدن دامدار شود.

به گزارش خبر استان قم، حسن توحیدی گفت: تراکم بالا، نزدیکی واحدهای دامی به یکدیگر، دپوی نامناسب کود و فضولات حیوانی، تردد افراد غیرمرتبط با پرورش در مجتمع‌ها، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، وجود سگ‌های بلاصاحب و ولگرد از جمله مشکلات مجتمع‌های مذکور می‌باشد.

وی اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه، ورود و خروج گسترده و بدون مجوز دام و دفن غیر اصولی و غیر بهداشتی لاشه دام های تلف شده از دیگر مشکلات مجتمع های دامشهر و لبن است.

وی ادامه داد: در بعضی از واحدها اصول بهداشتی و نگهداری دام خوب و در بعضی رعایت چندانی نمی‌شود.

توحیدی مهر خاطرنشان کرد: رسیدگی به موارد فوق بر عهده مدیریت مجتمع بوده و علی‌رغم جلسات برگزار شده، مکاتبات و پیگیری موارد، کماکان مشکلات و معضلاتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: آموزش چهره به چهره توسط اکیپ‌های دامپزشکی مراجعه‌کننده برای خون‌گیری و تست “سل” در مجتمع لبن و همچنین اکیپ دامپزشکی مراجعه‌کننده برای کانون‌های بیماری در مجتمع‌های لبن و دامشهر، نصب بنر و ارسال پیامک هشدار رخداد بیماری و رعایت اصول بهداشتی از جمله اقدامات دامپزشکی می‌باشد.

گفتنی است شهرک صنعتی دامشهر قم به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم – جعفریه احداث شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.