• تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 14:38
  • کد خبر : 382
  • چاپ خبر
استاندار قم، خبر استان قم، طرح های جدید در قم
استاندار قم:

توسعه شهرستان های قم نیازمند طرح های جدید است

استاندار قم گفت: در مورد موانع توسعه و مشکلاتی که مردم شهرستان های قم شدیدا درگیر آن ها هستند باید طرح های جدید تعریف شود. به گزارش خبر استان قم، سیدمحمد آقامیری در سفر به شهرستان کهک ضمن حضور در نشست شورای اداری این شهرستان در مورد سفر به شهرستان ها و بخش های استان

استاندار قم گفت: در مورد موانع توسعه و مشکلاتی که مردم شهرستان های قم شدیدا درگیر آن ها هستند باید طرح های جدید تعریف شود.

به گزارش خبر استان قم، سیدمحمد آقامیری در سفر به شهرستان کهک ضمن حضور در نشست شورای اداری این شهرستان در مورد سفر به شهرستان ها و بخش های استان قم اظهار داشت: مسوولان استانداری بر اساس وظایف و ماموریت های ستادی خود به این مناطق سرکشی می کنند و در نهایت با مدلی که طراحی کرده ایم برای حل مشکلات مردم به روستاها مراجعت می کنیم.

 

وی ابراز داشت: برای انجام طرح های عمرانی به زمان بندی نیاز است تا کارهای تعیین شده در زمان خودش انجام شود.

 

وی گفت: طرح هایی که مربوط به حل مشکلات شهری است باید احصا و در اولویت معاونت عمرانی استانداری قرار گیرد و میزان پیشرفت و انحراف های طرح ها احصا شود.

استاندار قم افزود: طرح هایی که در زمان سید محمدتقی شاهچراغی استاندار سابق قم تصویب شده باید عملیاتی شده و در زمان به موقع خود اجرا شود.

 

وی تاکید کرد: فرماندار کهک و ناظری از سوی معاونت عمرانی استاندار هر ماه از روند اجرای طرح ها به معاونت های مربوطه استانداری گزارش دهند.

 

آقامیری بیان کرد: مدیران کل استانی باید اختیارات لازم را به مسوولان ادارات در شهرستان های قم بدهند تا اقدامات لازم انجام و از مراجعه غیرضروری شهروندان به مرکز استان جلوگیری شود.

 

علیرضا گلچین پور فرماندار کهک نیز در این‌نشست گفت: ۷۳ مصوبه سفر استاندار سابق قم به شهرستان را داریم و ۶۰ درصد پیشرفت مصوبات را شاهد هستیم گرچه برخی مصوبات جلسات قبلی استاندار سابق وجود دارد که اجرا نشده است.

 

وی تاکید کرد: افزایش اختیارات مدیران شهرستانی را خواستار هستیم و مردم برای برخی امور ناچار به مراجعه به مرکز استان هستند.

 

وی افزود: اکثر ادارات کهک در حالت بخش هستند و چارت اداری آن ها باید تعیین شود.

 

فرماندار کهک ادامه داد: ۲۷ اداره در کهک مستقر است و تنها ۲ مورد از آن ها چارت دارند و باید نیروی انسانی آن ها تامین شود و حدود ۱۶ دستگاه نیز باید به دستگاه های اداری شهرستان کهک اضافه شوند.

 

پیگیری مشکلات احداث فرماندهی انتظامی شهرستان کهک، پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان، مشکلات ایجاد مجتمع پوشاک شهرستان، انتقال واحد پسماند باتری در روستای سیرو، مشکل ادامه طرح کانال روستای امامزاده اسماعیل، بررسی مشکلات آب برخی روستاها مانند کرمجگان، امامزاده اسماعیل و وشنوه، مشکل واگذاری زمین در روستاها ، مشکل نوسان برق در روستاها، ایجاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مشکلات آبرسانی روستایی و مشکلات حوزه راه از جمله مباحث مهم مطرح شده در نشست شورای اداری کهک بود که دستورهای لازم در زمینه رفع آن ها توسط استاندار داده شد.

 

حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک نیز در این نشست گفت: لزوم کار فرهنگی مضاعف در کهک به عنوان قطب گردشگری استان نیازمند برنامه ریزی است.

 

وی افزود: نباید از تحولات گردشگری منطقه کهک غفلت کرد و باید با برنامه پیش رفت و گردشگری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: معنای گردشگری اسلامی اعم از گردشگری مذهبی است و باید در معماری ساختمان ، پذیرایی ها، فضای سبز و المان های شهری گردشگری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه کهک افزود: نسخه گردشگری اسلامی باید توسط حوزه علمیه تولید و به صورت پایلوت در شهرستان کهک اجرا شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.