• تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1402 - 16:59
  • کد خبر : 576
  • چاپ خبر
آیت الله سعیدی، امام جمعه استان قم، خبر استان قم، خبر قم
خطیب نماز جمعه قم:

مردم یمن توان دفاع از خود و مقابله با دشمنان را دارند

خطیب نماز جمعه قم گفت: مردم و ارتش یمن سال‌هاست تجربه دفاع از کشور خود را داشته و هرگز از حمله استکبار جهانی غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند، آنان توان هدف قرار دادن دشمن را دارند. به گزارش خبر استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در

خطیب نماز جمعه قم گفت: مردم و ارتش یمن سال‌هاست تجربه دفاع از کشور خود را داشته و هرگز از حمله استکبار جهانی غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند، آنان توان هدف قرار دادن دشمن را دارند.

به گزارش خبر استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس بیان داشت: بامداد امروز آمریکا و اسرائیل غاصب با همکاری برخی از کشورهای غربی و شماری از کشورهای مزدور منطقه به برخی از نقاط یمن حمله کردند، نیروهای یمنی هم اعلام نمودند به طور قطع به این حملات پاسخ خواهند داد.

وی افزود: مردم و ارتش یمن سالهاست تجربه دفاع از کشور خود را دارند و هرگز از این حمله‌ها غافلگیر و ناتوان نمی‌شوند، آنان مجهز به سلاح‌ها و موشک‌هایی هستند که می‌تواند به هدف‌هایی همچون پایگاه‌های آمریکا در منطقه آسیب برسانند.

خطیب نماز جمعه قم تاکید کرد: بدون شک گشودن هر جبهه جدیدی در منطقه برای جنگ، ناامنی را افزایش داده و این به نفع هیچ کشوری نیست.

وی افزود: امروز مردم ما در مراسم دعای ندبه و سایر تجمعات با شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل،‌ این تجاوز آشکار به یمن را محکوم و حمایت خود را از این مردم مظلوم و مقتدر اعلام کردند.

خطیب نماز جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی، گفت:معظم له در این دیدار ضمن تجلیل از قیام مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ و بیان تاثیر آن در روند پیروزی انقلاب اسلامی، سخنانی را به قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ اختصاص دادند و بیان داشتند امروز در غزه حضور مردم، آمریکا و اسرائیل غاصب را عاجز کرده‌است.

وی افزود: حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، با حضور پرشور آنان در صحنه، نظام اسلامی مثل همیشه در عرصه بین‌الملل پیروز و در داخل مستحکم و موفق خواهد بود.

به گزارش خبر استان قم، وی ادامه داد: مشارکت عمومی در تصمیم‌های مهم عاملی در جهت توسعه و پیشرفت است که در صورت بی‌بهره بودن از آن جامعه می‌تواند مورد دستبرد دشمنان قرار گیرد.

سعیدی تاکید کرد: ترویج حضور و نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مهم همچون انتخابات لازمه دستیابی انقلاب به اهداف خود است و همه وظیفه دارند برای گسترش مشارکت آنان در این امر مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به این که حضور مردم در صحنه، خیمه انقلاب را برافراشته نگاه داشته‌است، افزود: این نگاه برگرفته از راهبرد اسلام است در اسلام ۲ گانه‌ای میان اراده الهی و خواست مردم وجود ندارد و مردم گرایی در انقلاب ما ریشه در اسلام ناب محمدی دارد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب مردم ما به سرعت پای صندوق‌های رای رفتند، ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی ما در این کشور هر یک سال و چند ماه، یک انتخابات داشتیم و این مساله نشان می‌دهد نظام اسلامی با اتکا به اراده مردم حرکت می‌کند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: دشمنان به دنبال گسست مردم از صندوق‌های رای هستند اما آنان ما با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و با شرکت در ۲ انتخابات بسیار مهم پیش‌رو تلاش خواهند کرد مجالسی انقلابی،‌ وفادار به آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نیز ولایت مدار تشکیل شود.

وی افزود: حضور در پای صندوق‌های رای مشت محکمی به دهان امریکای جنایتکار و مستکبران که در کمین مردم ایران نشسته‌اند خواهید کوبید.

وی همچنین با اشاره به درپیش بودن ماه رجب، بیان دشت: این ماه آغاز فصل بهار معنویت است که با ماه شعبان و ماه مبارک رمضان تکمیل می‌شود و لازم است مومنان از این فرصت نهایت بهره را برده ودر راستای کسب رضایت خداوند متعال تلاش کنند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.