• تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 19:51
  • کد خبر : 337
  • چاپ خبر
نانوایی در پردیسان قم، خبر استان قم، محمدی ، غله قم

۱۶ نانوایی جدید به شهرک پردیسان قم اضافه شد

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم شهرک پردیسان به نان مورد نیازشان،‌ طی یک‌سال گذشته ۱۶ نانوایی جدید به این منطقه اضافه شد. به گزارش خبر استان قم، سعید محمدی بیان داشت: تعداد نانوایی‌های پردیسان تا پیش‌از اضافه شدن این ۱۶ واحد ۴۳ مورد بود،‌ اما اکنون ۵۹ واحد

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم شهرک پردیسان به نان مورد نیازشان،‌ طی یک‌سال گذشته ۱۶ نانوایی جدید به این منطقه اضافه شد.

به گزارش خبر استان قم، سعید محمدی بیان داشت: تعداد نانوایی‌های پردیسان تا پیش‌از اضافه شدن این ۱۶ واحد ۴۳ مورد بود،‌ اما اکنون ۵۹ واحد نانوایی در ۶۵ رسته ( برخی از واحدهای نانوایی در قالب مجتمع تولیدی به پخت همزمان چند نوع نان می‌پردازند) در این منطقه فعال هستند.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی افزود: همچنین طی یک‌سال گذشته چهار هزار و ۶۴۸ کیسه آرد به صورت ماهیان به سهمیه قبلی نانوایی‌های پردیسان اضافه شده‌است که این موضوع نیز نقش مهمی در افزایش میزان پخت نان در این منطقه و تسهیل دسترسی ساکنین به نان مورد نیازشان داشته‌است.

وی ادامه داد: با توجه به انجام این اقدام‌ها، مشکل شلوغی بیش‌از حد نانوایی‌های پردیسان در برخی از ساعات شبانه روز تقریبا حل شده‌است، اما در عین حال اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم با همکاری سایر دستگاه‌های متولی، به تلاش‌های خود برای افزایش میزان عرضه و تسهیل دسترسی مردم به نان در این منطقه ادامه خواهد داد.

گفتنی‌ است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.