• تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 19:41
  • کد خبر : 327
  • چاپ خبر
زائرانی از سنگاپور و مالزی، مدیر کل گردشگری قم، خبر قم، اخبار قم، خبر استان قم

گفت‌وشنود مدیرکل گردشگری قم با زائرانی از سنگاپور و مالزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم همزمان با ایام سوگواری پایانی ماه صفر و ادامه موج بازگشت زائران اربعین در مسیر برگشت از کربلای معلی با شماری از زائران اهل کشور سنگاپور و مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبر استان قم، علیرضا ارجمندی روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی شیعه از

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم همزمان با ایام سوگواری پایانی ماه صفر و ادامه موج بازگشت زائران اربعین در مسیر برگشت از کربلای معلی با شماری از زائران اهل کشور سنگاپور و مالزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبر استان قم، علیرضا ارجمندی روز پنجشنبه در نشست با فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی، با عرض خیرمقدم به این فعالان فرهنگی اظهار داشت: خوشحال هستیم که پس از سفر معنوی به کربلا، در قم میزبان شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آیین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) یک عنایت الهی و یک معجزه‌ای است که در این قرن رخ‌داده است و این امر جز عنایت الهی و حضرت سیدالشهدا (ع) نیست.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین موجب ارتباط و اتحاد بین محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و شیعیان می‌شود تا هویت خودشان را در دنیای امروز پیدا کنند.

ارجمندی اضافه کرد: در جهان امروز که دنیای مادی‌گرایی و فردگرایی است، این موهبت، جز موهبت الهی و جز لطف ائمه اطهار (ع)، چیز دیگری نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، بر لزوم ترویج و تبلیغ «فرهنگ حسینی» در جهان تاکید کرد و گفت: دنیای امروز تشنه معنویت است.

فعالیت سه موسسه شیعی در سنگاپور

 

همچنین مسوول گروه فعالان فرهنگی شیعه سنگاپور در این نشست، با گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی شیعیان سنگاپور اظهار داشت: سه موسسه اهل‌بیت (ع) در کشور سنگاپور وجود دارد.

«محمد بِن بابا» از دعوت و برگزاری این نشست توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و همکاری سایر مسوولان ایرانی در سفر این گروه به ایران تقدیر و سپاسگزاری کرد.

لیلا مجدانی مسوول برنامه‌ریزی سفر ایران فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی در این نشست گفت: یک عروس و داماد شیعه سنگاپوری با فعالان فرهنگی شیعه سنگاپوری، امسال در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که در واقع این سفر، نخستین سفر آنان پس ازدواج بوده است.

واحدی از مسوولان دفتر بازاریابی خارجی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به‌صورت «ویدئوکنفرانس» به فعالان فرهنگی شیعه کشورهای سنگاپور و مالزی خیرمقدم گفت و افزود: گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، می‌توانند مُعرف اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری و نیز ظرفیت‌های گردشگری ایران به هم‌وطنان خود باشند.

جمعی از فعالان فرهنگی شیعه از کشورهای سنگاپور و مالزی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در کربلای مُعَلّا (عراق)، به‌منظور زیارت حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امام خمینی (ره) به شهرهای مشهد، قم و تهران سفر کردند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.