• تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1402 - 23:05
  • کد خبر : 94
  • چاپ خبر
ضیافت الهی، خبر استان قم، خبر قم، ماه رمضان در قم

ضیافت الهی در 30 بقعه

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح «ضیافت الهی» با حضور ۸۵ نفر از مبلغان اعزامی و بومی اوقاف در ۳۰ بقعه شهرستان‌های استان قم و به مدت ۳۰ روز اجرایی شده است.   به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: طرح «ضیافت الهی» با حضور ۸۵ نفر از مبلغان اعزامی و بومی اوقاف در ۳۰ بقعه شهرستان‌های استان قم و به مدت ۳۰ روز اجرایی شده است.

 

به گزارش خبر استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به تقارن نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان اظهار کرد: طرح ضیافت الهی نیز همزمان با شروع ماه مبارک و همراه با طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص استان قم اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح با حضور ۸۵ نفر از مبلغان اعزامی و بومی اوقاف در ۳۰ بقعه شهرستان‌های استان قم و به مدت ۳۰ روز اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه بر این اساس خیمه‌های سطح یک در مزار مقدس شیخان و حرم مطهر امامزادگان جعفر(ع) و عبدالله(ع) قلعه چم برپا شده است گفت: در آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع)، جمال غریب(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله ابیض(ع)، جمال‌الدین(ع) و هادی و مهدی(ع) و همچنین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) بخش جعفریه و مسجد خضر نبی(ع) هم خیمه‌های سطح دو را داریم.

وی ادامه داد: بقاع متبرکه دیگری همچون حرم مطهر امامزادگان موسی مبرقع(ع)، احمد بن قاسم(ع)، ابواحمد(ع)، ابراهیم و احمد(ع)، ابراهیم و محمد(ع)، سیدمعصوم(ع)، احمد(ع) خاکفرج، طیب و طاهر(ع)، سکینه خاتون(س)، چهار امامزاده(ع)، جعفر غریب(ع)، حمزه(ع) و امامزادگان شاخص بخش کهک و سلفچگان هم میزبان خیمه‌های معرفت سطح سه هستند.

اسکندری با بیان اینکه در ۱۸ بقعه، مراسم سخنرانی اساتید حوزوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۱۴ بقعه مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان را برگزار می‌کنند و محافل انس با قرآن هم در ۱۵ بقعه تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ۱۵ بقعه شاخص استان قم خبر داد و افزود: مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) با عنوان «خدیچه مادر امت» در ۲۲ بقعه، جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ۲۴ بقعه و مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) در ۲۴ بقعه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شب‌های قدر ۱۷ بقعه متبرکه امامزادگان قم میزبان احیاگران قدر می‌شوند و آیین‌های ویژه‌ای در این اماکن مقدسه برپا خواهد شد.

اسکندری با اشاره به غرفه‌های مختلف خیمه‌های معرفت طرح ضیافت الهی در بقاع استان قم گفت: این غرفه‌ها شامل مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره وقف، کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه‌ای، عفاف و حجاب، نمایشگاه‌های پوستری، عرضه محصولات فرهنگی و استیج زنده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در هفت بقعه نماز جماعت صبح، در ۱۸ بقعه نماز جماعت ظهر و عصر و در ۱۳ بقعه نماز جماعت مغرب و عشاء اقامه می‌شود ضمن اینکه ۱۴ حرم مطهر، تدارک لازم را برای برپایی نماز عید سعید فطر دیده‌اند.

وی با اشاره به برپایی ۱۴ ایستگاه صلواتی در جوار ۱۴ بقعه متبرکه امامزادگان قم مطرح کرد: رمضان امسال بیش از ۹۰ هزار پرس افطاری ساده توسط این ایستگاه‌ها توزیع خواهد شد.

اسکندری گفت: امسال و در قالب برنامه‌های «تسبیح سحر» ویژه سحر و «ماه عاشقی» ویژه افطار، پنج هزار و ۴۶۰ دقیقه برنامه زنده از جوار بقاع متبرکه روی آنتن زنده رسانه ملی می‌شود./ خبر استان قم

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.