رئیس علوم پزشکی: کرونا در قم دوباره اوج گرفت

فرمانده سپاه قدس با اعضای جامعه مدرسین دیدار کرد

سردار قاآنی با شماری از مراجع و علما در قم دیدار کرد

با افزایش بیماران کرونایی، ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین قم تکمیل شد

تعداد بستری‌های کرونایی قم به ‌۵۶۱ تَن افزایش یافت

حج مسیری برای همدردی، صلح و امنیت پایدار است

استفاده درست از حج، می‌تواند بسیاری از دشمنی‌ها را از بین ببرد

همه در مقابل اسلام و امت اسلامی مسئول هستیم

حج واقعی می‌تواند تمام گرفتاری‌های مسلمانان جهان را حل کند

مسئولان خواسته‌های به حق مردم خوزستان را عملی کنند

حج بدون برائت حج نیست

جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان در قم برگزار می‌شود

کد خبر: 7750 ||خبر استان قم | زمان انتشار: ۲۱:۲۳:۲۷ - شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ | بدون نظر | |

تمام خدمات شهرسازی قم تا پایان ۱۴۰۱ برون سپاری می‌شود

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی شهرداری قم غلامرضا جانقربان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری، خواستار ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری از جمله صدور پروانه، نقل‌وانتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی هستند.

 وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز برای ارائه خدمات بهتر به‌لحاظ ساختار و نیروی انسانی، شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در مناطق هشت‌گانه شهرداری است که شامل حدود ۳۰۰ تَن نیروی انسانی می‌باشد و خدمات مختلفی مانند نقشه‌برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده ۱۰۰، سازمان بهسازی و نوسازی را انجام می‌دهد.

 جانقربان با بیان اینکه امروز دیگر نمی‌توانیم مثل دهه قبل به شهرها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل‌شده است افزود: باید از نگاه سخت‌افزاری به نگاه نرم‌افزاری تغییر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در امر ارائه خدمات نیز با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی‌توان خدمات را ارائه داد خاطرنشان کرد: به‌طورقطع باید در شهرسازی نوین به‌موضوع‌های نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیندها را نیز در پی آن کاهش دهیم، به‌طوری‌که مردم نیاز ‌به‌هیچ وجه نیازمند مراجعه به‌شهرداری نباشند.

معاون شهردار قم یادآور شد: حرکت به‌سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به‌شهروندان از ۲ سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات آغاز و در این زمینه نیز از کلان‌شهرها عقب نیستیم بلکه در برخی موارد نیز از سایر کلان‌شهرها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به اینکه کرونا هم فرصت و هم تهدید است بیان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری‌ها به‌عنوان رکن اساسی خدمات‌رسانی به مردم، به سمت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت کنند.

وی با تاکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به‌بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ تصریح کرد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهردار قم با بیان اینکه از سال گذشته مردم از طریق مراجعه حضوری به‌شهرداری نمی‌توانند خدماتی از قبیل ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند یادآور شد: مردم باید مراجعه به‌دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام دهند. 

Adblock test (Why?)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر


آخرین اخبار