پیام شهردار قم به مناسبت هفته دفاع مقدس

۵۲ دستگاه اتوبوس نو در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم

اضافه شدن دو شهرستان به قم

کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» منتشر شد

سینمای ایران در مسیر بیان محتوای منطبق با ارزش‌های دینی و فرهنگی قرار گرفت

گزارش تصویری/ افتتاح بیمارستان تنفسی ۷۰ نفره ارتش

توزیع بیش از ۸۲ هزار تن آسفالت در شهر قم

افتتاح بیمارستان ۷۰ تختخوابی بیماران تنفسی در قم

برگزاری مراسم در جوار منازل شهدا

اطلاعیه سازمان آب مبنی بر افت فشار

گزارش تصویری/ سفر وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی به قم

هدف اصلی کاروان ایثار تعظیم شعائر حسینی است

کد خبر: 8229 ||خبر استان قم | زمان انتشار: ۱۶:۲۹:۰۶ - شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ | بدون نظر | |

توسعه همه جانبه قم نیازمند توجه ویژه به‌آموزش است

به‌ گزارش عصر شنبه ایرنا، از روابط عمومی استانداری قم مرتضی بابایی با اشاره به‌دگرگونی‌ها و تغییرهای سریع در قرن حاضر و فرصت‌ها و چالش‌های جدید به‌وجود آمده، تغییر در رویکردهای مرتبط با مقوله آموزش و توجه به‌شرایط و اقتضائات روز جوامع بشری و نیازسنجی آموزشی و برنامه‌ریزی در این زمینه را ضروری خواند.

وی بیان داشت: آموزش یک پیش نیاز اساسی برای توسعه همه جانبه و پایدار هر جامعه تلقی می‌شود و در این شرایط، کشوری قدرتمند است که بر اساس فناوری‌های پیچیده و نوین، توانمندی‌های بالقوه انسانی را با آموزش و تربیت انسان‌های ماهر، توانمند، موثر و کارآفرین به‌فعلیت و شکوفایی برساند.

مدیرکل سیاسی استانداری قم افزود: امروزه دانشگاه‌ها باید علاوه بر کارویژه‌های سابق خود، در راستای رفع چالش‌ها و نیازهای جامعه گام بردارند، یکی از مهم‌ترین رویکردها و دغدغه‌های مدیریت علمی مسائل و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها با هدف رفع چالش‌ها و معضل‌ها و ایجاد بستری عقلانی و علمی برای حل مشکل‌ها است.

وی با اشاره به‌ابلاغ آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در جامعه و صنعت توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بر اساس آن استادان و اعضای هیات علمی می توانند از سه ماه تا یک سال برای عملیاتی نمودن یافته‌های خود و آشنایی با نیازهای واقعی جامعه و صنعت به‌واحدهای اقتصادی و صنعتی مامور شوند اضافه کرد:‌ دانشگاه باید پیوند ساختاری و ارگانیک خود را با صنعت، جامعه و دولت تقویت کند و ظرفیت‌های خود را در راستای حل مسائل استانی، منطقه ‌ای و ملی به‌کار گیرد و یکی از مهم‌ترین زمینه‌های ایفای چنین نقشی مشارکت دانشگاه‌ها در فرایندهای تصمیم‌سازی است.

بابایی بیان داشت: در موضوع تولید محصول‌های علمی به‌صورت نظری وضعیت خوبی داریم، اما درباره عملیاتی شدن ایده‌ها موفقیت چندانی نداریم و دانشگاه همواره در معرض این پرسش قرار دارد که روابط و مناسباتش را با نهادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی چگونه تنظیم، و چه خدمتی را نیز ارائه می‌کند.

وی با اشاره به‌تحصیل حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در قم و از طرفی تدوین سالانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ ‍پایان‌نامه و رساله در مقطع تحصیلات تکمیلی، سوق دادن فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها به‌سمت رفع نیازها و حل مسائل استانی و ایفای مسئولیت اجتماعی این نهاد در تعامل با جامعه و دولت را از جمله اولویت‌های آموزشی استان دانست.

Adblock test (Why?)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

ارسال نظر


آخرین اخبار
Translate »