• تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1402 - 18:02
  • کد خبر : 133
  • چاپ خبر

فعالیت سامانه کنترل و پایش مواد کودی

سامانه کنترل و پایش مواد کودی و لزوم توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای براساس صدور حواله الکترونیکی جهت مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی فعال شده است.   به گزارش خبر استان قم، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت:  در راستای دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص اجرای سامانه کنترل و

سامانه کنترل و پایش مواد کودی و لزوم توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای براساس صدور حواله الکترونیکی جهت مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی فعال شده است.

 

به گزارش خبر استان قم، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت:  در راستای دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص اجرای سامانه کنترل و پایش مواد کودی و لزوم توزیع کودهای شیمیایی یارانه ای براساس صدور حواله الکترونیکی جهت مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، از ابتدای امسال تا کنون 23 هزار و 700 فقره حواله الکترونیکی کود صادر شده است.

به گزارش خبر استان قم، مهندس زند  گفت: این میزان حواله  معادل 17 هزار تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه ای میباشد.

او می‌گوید: این میزان حواله از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی بمنظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند و مصرف بهینه کود شیمیایی وحذف واسطه ها و حواله های فیزیکی توزیع کود شیمیایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی متصل است عنوان کرد؛ تخصیص کود تنها به کشاورزان و بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه بندی انجام میشود و امکان رصد و کنترل سریع و بروز اینکه چه نوع کودی و به چه مقدار و به چه افرادی توزیع میگردد را فراهم می آورد.

 

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.